2014. december 1., hétfő

Csavargások

Az ősz során szerencsére nem csak otthon ültem, hanem néha sikerült eljutni kirándulni a környéken. Ebből szedtem össze egy kis élménybeszámolót-képgalériát :)

Az október ebből a szempontból különösen mozgalmasra sikerült.

Október első napjaiban Annecy-ba látogattunk páran spontán csoportba szerveződve. Vonattal körülbelül két órára van Lyontól, az Alpok lábainál. Annecy nem egy nagy hely, az óváros még annál is kisebb, viszont tele szép épületekkel és autentikus/turistacsalogató boltokkal. Egyik nagy vonzereje, a közvetlen közelében levő tó, ami ottjártunkkor tele volt vízisportok képviselőivel a kajaktól a vitorlásig, a bátrabbak a fürdést is bevállalták. A tó másik oldalán már az Alpok magasodik, így egészen különleges látvány. A másik városképet meghatározó elem a vár, ahol nem jártunk végül, cserébe csónakáztunk a tavon :)

Szintén októberben voltam Pérouges-ban egy bolgár ismerőssel. A falucska kb félórányira van Lyontól, egy domb tetjén, egy kisebb erődítményt alkotva (komoly ostromra nem került sor végül). A kőházak még a középkori időkből maradtak meg, a XX. század eleji felújításuknak köszönhetően elég jó állapotban, ma is lakottak, persze leginkább már a turizmus a fő bevételi forrás. Lógott az eső lába, de így is nagyon szép volt, főleg történelem-kedvelőként. :) Extraként egy Panhard-találkozó volt a parkolóban, legalább 15 darab ilyen típusú autóval! :)

Lyonban találkoztam egy itt doktorizó magyar sráccal, akivel jóban lettünk. Több túrát is magunk mögött tudunk már, eze közül az október végi volt a legnagyobb lélegzetű. Föciszakosoknak: a Massif Central egyik nagy alegysége a Massif du Pilat, ami Lyontól délre, St-Étienne-től keletre terül el. Gyakorlatilag ezt a hegységet szeltük át a 27 km-es túra során (kb 8 óra alatt), érintettünk hegyetőt, tavat és völgyeket, így komoly szintkülönbséget is kellett mászni. Nagyon jó volt kimozdulni kicsit a vidékre és tanyákon-erdőkön át kirándulni, a szőlőket és az összes háztáji állatot is megcsodálva. Hullafáradtan értünk haza, de mindenképp megérte!