2014. szeptember 17., szerda

Adminisztrációóóóóóóóóóóóóóóóó

Már vártam, hogy megírhassam ezt a fejezetet, valahogyan le kell vezetnem azt a feszültséget, ami egy héttel később is visszatér, ha erre gondolok.

Szept 2-án volt a beharangozó nap, szépen elbuszoztam Écully-ba (a város túlsó vége), ahol az École Centrale de Lyon-ban volt egy kis bemutatkozás a szak vezetői és tanárai részéről, beiratkozás az ECL-be, majd ingyenebéd (már megérte eljönni). Eddig szép és jó, fél óra alatt megvolt. A képzés sajátossága, hogy három egyetem tartja közösen: az ECL, az Université Claude Bernard Lyon 1 (UCBL) és a Institut National des Sciences Appliquées de Lyon (INSA), tehát, mind a 3 intézmányhez be kell iratkozni, hogy használhassam a könyvtárat, internetet stb...

A térképen bejelöltem pallérozódásom két fő helyszínét: https://goo.gl/maps/jgm4b A két hely között jó esetben egy óra az út TCL-el.

A franciákról nem véletlen a lustaság legendája, ezt a tanulmányt találtam a kérdésben, e szerint a munkával töltött órák átlagát nézve az utolsók az EU-ban, a minimális, szabadsággal töltött napok számát nézve ebből következően az elsők. Ez érezhető a mindennapokban is, meg kell szoknom, hogy 12-14 óra közt zárva van majdnem minden, és délután se tartanak sokáig nyitva. Ennek megfelelően a helyi tanulmányi osztály is elég laza munkaidőkkel dolgozik.

A szállásom a La Doua campuson van, az INSA kezelésében, és ott a szobában addig nincs internet, amíg nem iratkozom be oda is. Kiderült, hogy az UCBL nem fontos egyelőre, mentem az INSA-hoz... csütörtökön (4.) egész nap nincsenek bent, mondom oké, holnap... Pénteken délelőtt órám volt (persze az ECL-ben, egy óra oda, egy vissza) visszaérek negyed órával 12 előtt. Hát ők már nem érnek rá, jöjjek vissza du. Délután bemegyek, kitöltöm a papírokat (van vagy 12 oldal, a nagylábujjad méretét is kérdezik kb., alap dokumentum a születési anyakönyvi kivonat...). Ja a pénzt a 3-mal odébb levő épületben kell befizetni, de ők csak péntek délelőtt vannak nyitva, jöjjek vissza hétfőn befejezni... KÖSZ...!? Szóval a hétvégén továbbra is az egyik épület előtt csövezve az eduroamos ITK-s loginnal (ezúton puszilom, aki kitalálta!) szereztem meg a leveleimet. Hétfőn 8-18 közt órám van. Végül ellógtam az egyik óra végéről és épp beestem a fél 4-es nyitvatartás végére, némi ácsorgás után befizettem a pénzt és loholtam a másik irodába vissza, ahol kinyomtatták helyben a diákigazolványt. (Ez dicséretes.) Végre lett internetem! (Hogy a p2p megoldások és a Steam portjai le vannak tiltva, az kevésbé dicséretes.)

Végül az egész futkározás múlt hét végére fejeződött be, lett 3 egyetemi e-mailcímem és azonosítóm, két diákigazolványom és három egyetemen vagyok bejelentkezve (plusz otthon a Pázmányon - rekordgyanús?). Szóval csak bürokrácia working as intended.

Azóta végül belenyugodtam, és már nem tervezek semmit kora délután meglátogatni :)

És még nincs bérletem a tömegközlekedésre (TCL), pedig egy órát álltam sorba az irodában, de meguntam... (ilyen jegypénztárból 6 db van az egész városban, persze mind a túlsó felén, egyébként automaták mindenhol)

Ezzel berekesztem a panaszkodós posztot, legközelebb valami vidámabbal vagy szakmaival jelentkezem! Addig is egy fotó a Saone folyóról :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése